måndag 4 juli 2016

Och detta är Mimmi:

Min underbara vän Maria har precis presenterat sig nedan och då känns det självklart att en viss presentation av mig, Mimmi "krävs". :-)

Ja, Mimmi heter jag alltså cirkus 27-28 år, född i en pytteliten ort som heter Skephult men har under livets år bott lite varstans i Sverige för att nu hittat tillbaka hit till skogen. Bor med min älskade man, ja, jag är gift med min stora kärlek Christopher (snart 25 år). Tillsammans har vi en chihuahua-blandras som heter Basil Mouse men kallas för Basli (5 år). Här ute bland trollen har vi hittat ett smultronställe som påminner om Bullerbyn.

Kortfattat så drabbas jag för något år sen av en kronisk sjukdom, ME/CFS och samtidigt fibromyalgi, på grund av detta har mer o mer dragits fram i ljuset och enkelt förklarat så är det en daglig kamp, för mig, men även för dem som är runt omkring mig. Jag slår mig fram på en slagfält där jag vet att jag aldrig kommer vinna fighten. Lite kvicksand men jag lyckas på något vis alltid hålla leendet på läpparna.

Min vardag bestod av jobb och fullt av aktiviteter tills en dag när det plötsligt förändrades totalt och idag lever jag mest ifrån ett enda rum, och mina sysslor sköts mestadels ifrån sängen. Jag ritar, pysslar, skriver, lyssnar på ljudböcker, är en massanvändare av Netflix och Spotify och två gånger om dagen går jag utanför dörren med min hund som för bara några månader sen inte var självklarhet..

Som Maria nyss nämnde är vi goda vänner sen förr och visst tappade vi tråden ett tag men när vi fann den igen så lyste hon verkligen upp mitt liv med den underbara personlighet och närvaro hon besitter. Jag ser Maria som en av mina närmaste vänner trots milen som skiljer oss åt. Många av mina roligaste minnen sen tonåren skedde med henne.

Här är början på vår version av livets kontraster. Hej och välkommen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar