lördag 30 juli 2016

Du ska veta hur bra du är

Här kommer jag och bara säger vad du ska göra och hur du ska tänka, som om det vore så himla lätt.
Klarar jag denna uppgift så j*vla bra själv? Hmm... ibland men oftast inte.

Hur kommer det sig att det är lättare att trösta och ge andra råd än att trösta/lugna sig själv och följa sina egna råd? Att leva som man lär...
Jag tror att det kommer att vara livets största utmaning. Att till slut bli nöjd med sin prestation, finna lugn när det stormar och acceptera livets hårda bud.

Det är ju det som gör att vi strävar vidare. Att vi inte nöjer oss med allt gör så att vi kämpar vidare (om vi har verktygen och ett bra skyddsnät).

Det här kan vi ju diskutera i evigheter. Men jag skulle vilja ge oss alla lite pepp. För det humöret är jag på idag. Är bara ute efter snälla, peppiga saker idag. Efter en tuff första semestervecka så vill jag ge mig själv och er som läser lite fina, schyssta ord:


  • Du är du för att du är den enda som vet hur man är det.
  • Le mot din spegelbild, varje dag. Var snäll och förstående mot den blick du möter.
  • Tittar vi neråt så missar vi allt annat omkring oss. Det kan finnas fina och bra saker där.
Okej, ovanstående ord kanske låter klyschiga. Men de är alla sanna och viktiga. Vi är det enda exemplet av oss själv som vi har och det måste vi ta hand om. Men vi måste chansa och åka berg- och dalbana lite då och då också.

Bild från Pinterest

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar