söndag 3 juli 2016

Hej, allihop! Detta är Maria:

Ja, hej hej på er som hittat hit! Berätta gärna om hur ni hittat oss och så :) lämna en liten kommentar, vetja!

Jag tänkte att jag skulle presentera mig. Jag är alltså Maria! Jag kommer ifrån och bor i Malmö, är 28,5 år gammal och har sambo, hund och barn.
Min sambo heter Henrik (snart 31 år), vår engelska bulldog heter Göte (snart 5 år) och vårt människobarn heter Pella (1,5 år).
Vi bor i en lägenhet i centrala Malmö.

Jag älskar musik, att läsa (både sagor och romaner), att se film och äta godis. Jag hatar orättvisor, att sortera tvätt, att komma försent till bokade tider och sånt...

Jag arbetar på ett boende för personer med psykiska (och kognitiva) funktionsnedsättningar, vilket jag tycker väldigt mycket om att göra!

Jag ska inte babbla på för mycket. Tänkte mest ge en liten bild av mig till er och berätta att jag och Mimmi har känt varandra tidigare i livet, kan man säga... När vi var i övre tonåren hade vi god kontakt av anledningar vi kan gå in på senare :). Sedan planades kontakten ut lite mystiskt men vi har lyckligtvis hittat varandra igen!

Mimmi är en av de finaste människor jag känner och jag blev SÅ glad när hon sa ja till mitt förslag att blogga ihop med mig!

Grejen med denna bloggen kommer vara kontrasterna mellan våra liv. Vi lever helt olika liv men har ändå samma värderingar och lika känslostormiga inre som behöver ventileras.

Hoppas ni vill vara med oss här!



/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar